Edelman Deportivo tar hem guld i Spinn 2015 för Årets bästa PR-kampanj

Årets Bästa PR-kampanj
Guld: Edelman Deportivo med ”Press Play to Give” för UNICEF Sweden & ABBA the Museum

Det här är inte bara en pr-kampanj. Det är också en utveckling av en affärsidé. En affärsidé som kan ge säkra intäkter i decennier. Pr när mätarna för return on investment närmar sig max. Råvaran var en gammal låt som från och med nu kan förädlas och ge nya friska intäkter där de behövs som allra, allra bäst, nästa år, och nästa och nästa och nästa.

Silver: Prime med ”Don’t Drink and Dive” för Trygg-Hansa

Årets Bästa PR-Kampanj ska flytta fram gränserna för kreativ PR och kommunikation samt visa branschens best practice. Kampanjen använder sig av, eller skapar, nya kanaler alternativt använder mer traditionella kanaler på ett innovativt sätt som kan komma att bli stilbildande under kommande år.