Edelman Deportivo vann guld i kategorin Årets Business to Business i Spinn 2015

Årets Business to Business
Guld: Edelman Deportivo med “Mynewsdesk Now” för Mynewsdesk

Ibland är det inte självklart vem som bäst bär fram en produkt eller varumärke. Sannolikheten för att en äldre dam skulle torgföra det coola svenska digitala pressrummet var låg. Men det inträffade. Och det så att det hördes över halva jordklotet.

Silver: Golin med ”Workfulness” för Telenor Företag

Årets B2B-kampanj ska genom PR i egna och icke-köpta kanaler ha kommunicerat företagets/organisationens produkter eller tjänster till andra företag och organisationer på ett kreativt, effektivt och relevant sätt.

Spinn som arrangeras av branschföreningen Precis belönar Sveriges bästa marknads-PR. Tävlingen är ett sätt att samla branschens bästa prestationer och lyfta fram dem som utmaning och inspiration. Marknads-PR är all kommunikation i icke-köpta och egna kanaler som bygger trovärdighet, ändrar beteenden, bygger varumärken och driver försäljning. Målet med Spinn är att öka kännedom och kunskap om marknads-PR hos företagsledare, marknadschefer och andra beslutsfattare. Tävlingen är även ett sätt att samla branschens bästa prestationer och lyfta fram dem som utmaning och inspiration. Långsiktigt ska tävlingen bidra till att öka andelen icke-köpta kanaler i marknadsmixen. Den första Spinntävlingen hölls 2004.