Edelman Deportivo vinner guld i Årets innovationskampanj på Spinn 2016

Årets innovationskampanj
Guld: Edelman Deportivo med ”Give a Beep” för Hövding

Årets innovationskampanj är så mycket mer än en kampanj. Kunden har fått ett digitalt verktyg som på nolltid kan rapportera analoga problem till beslutsfattare. Kunden har fått ett verktyg som kan användas på alla marknader. Kunden har fått en guldsits, eller kanske är det mer passande att säga en gyllene sadel.

Silver: Kärnhuset med ”The Train Brain Project” för Stockholmståg

Årets innovation har använt sig av ny eller existerande teknik på ett sätt som har hög relevans för kundens varumärke/produkt. Innovationen har varit en bärande del av kommunikationen och kopplingen till kundens avsedda affärsbudskap är tydlig.