Edelman Deportivo vinner guld i kategorin Årets Non-Profit i Spinn 2015

Årets Non-Profit
Guld: Edelman Deportivo med ”Press Play to Give” för UNICEF Sweden & ABBA the Museum

Det här är inte bara en kampanj. Det är en pengamaskin. Det är en bejakare av nutida slackerism som får den tröttaste att samla in pengar genom ett klick på mobilen utan att det kostade personen ett öre. Och allt till tonerna från en 35 år gamma slagdänga.

Silver: IUM med ”BloggBattle” för Barncancerfonden
Silver: Springtime med ”Moms på ideell secondhand” för Ideell Second hand

Årets Non-Profit belönar kommunikation och kampanjer från intresse-, medlems- och branschorganisationer som på ett kreativt och effektivt sätt skapat resultat som ligger nära varumärket och verksamhetens kärna.