ESTER vinner guld i kategorin Årets Samhällsinformationskampanj i Spinn 2015

Årets Samhällsinformationskampanj
Guld: ESTER med ”Knegdeg” för PTK

Vissa kommunikationsutmaningar kräver djärvhet och mod och inte minst en rejält gångbar idé för att man ens ska överväga att ge sig på dem. Som att upplysa en yngre generation om fördelarna med kollektivavtal. Men PTK tog utmaningen och skapade en skinande kommunikationspärla av blytung materia.

Silver: ANR BBDO med ”Business Like a Swede” för TCO

Årets samhällsinformation belönar kampanjer som skapats på uppdrag från någon del av det offentliga Sverige, såsom kommun, landsting, ett statligt verk eller myndighet. Kampanjen ska på ett kreativt och effektivt sätt ökat kunskapen om en företeelse eller ändrat ett beteende bland svenskarna.