Fredrik och Sigge leder Spinngalan

Det blir Fredrik Wikingsson och Sigge Eklund som leder Spinn-galan när tävlingen 10-årsjubilerar. Galan hålls den 21 november på Tolv Stockholm som ligger på gatuplanet på Tele2 arena.

- Vi vill fortsätta hålla galan på platser som är nya och spännande i Stockholm. Förra året var vi först ut med arrangemang på Friends Arena, i år är vi första arrangemang på Tolv Stockholm, som utmanar som stadens nya nöjesområde, säger Mårten Lundberg, Spinn-general.

I år blir det inte en konferencier utan två. Fredrik Wikingsson är en av Sveriges mest kända tv-personligheter som även tidigare har varit konferencier för en Spinn-gala. Sigge Eklund är en mångsysslare som bland annat gör succé med sin och Alex Schulmans podcast som har utsetts till Sveriges bästa de två senaste åren.

- Fredrik och Sigge är ett spännande par att hålla i kvällen. De har erfarenheter av kommunikationsbranschen och vi ser fram emot att släppa loss dem för att leda galan på sitt personliga och lite lätt skruvade sätt, säger Mårten Lundberg.

Spinn arrangeras av branschföreningen PRECIS och är en tävling i effektiv svensk marknads-PR. Med marknads-PR avses marknadskommunikation i icke-köpta (publicitet, seminarier, internet, ambassadörer etc) och egna kanaler (webb, e-mail, nyhets- brev, föreläsningar etc) som har som syfte att driva försäljning. Målet med Spinn är att öka kännedom och kunskap om marknads-PR hos företagsledare, marknadschefer och andra beslutsfattare. Tävlingen är även ett sätt att samla branschens bästa prestationer och lyfta fram dem som utmaning och inspiration. Långsiktigt ska tävlingen bidra till att öka andelen icke-köpta kanaler i marknadsmixen.

För mer information besök spinn.nu eller kontakta Mårten Lundberg, 0733-713 613