Garbergs Malmö tar hem guld i Årets samhällsinformationskampanj på Spinn 2016

Årets samhällsinformationskampanj
Guld: Garbergs Malmö med ” #snackaomhat” för Landskrona stad

Ni vet, de där små där, barnen, de unga. De lever sina egna digitala liv. Vi vuxna, här uppe lever våra. Vi vet så lite om deras digitala liv. Om när något går fel och de unga utsätts för otäcka saker. Hur känns det? Via kampanjen Snacka om hat gav Landskrona Stad föräldrarna möjligheten att på relevant, konkret och smärtsamt sätt uppleva autentiskt näthat direkt i mobilen. En kampanj som kanske alla kommuner borde använda sig av.

Silver: Granath / Obeya med “Utmaningen - en film om den sjuka jobbstressen” för Arbetsmiljöverket

Årets samhällsinformation belönar kampanjer som skapats på uppdrag från någon del av det offentliga Sverige, såsom kommun, landsting, ett statligt verk eller myndighet. Kampanjen ska på ett kreativt och effektivt sätt ökat kunskapen om en företeelse eller ändrat ett beteende bland svenskarna.