Garbergs Malmö vinner guld i Årets samhällsinformationskampanj i Spinn 2017

Årets samhällsinformationskampanj
Guld: Garbergs Malmö med ”Kidish” för Landskrona stad

Den vinnande kampanjen löser på ett ambitiöst sätt ett problem nutidsvuxna brottas med. Nämligen att förstå vad barnen prata om på sociala medier. På så vis kan föräldrar och andra vuxna förhindra nätmobbning.

Silver: Wenderfalck med ”SVT Dold” för SVT

Årets samhällsinformation belönar kampanjer som skapats på uppdrag från någon del av det offentliga Sverige, såsom kommun, landsting, ett statligt verk eller myndighet. Kampanjen ska på ett kreativt och effektivt sätt ökat kunskapen om en företeelse eller ändrat ett beteende bland svenskarna.