Håkan Tenelius, Vårdföretagarna, är Årets kund i Spinn 2016

Årets kund 2016
Håkan Tenelius, Vårdföretagarna

Årets kund är en lyhörd och lyssnande kund som utmanar på strategisk nivå, och som också gärna aktivt deltar i det taktiska arbetet. En modig beställare som genom gott ledarskap och tydliga mål håller ihop teamet av både konsulter och kollegor för ett sömlöst och effektivt byråsammarbete.

Hos årets kund sker allt påverkansarbete öppet vilket skapar möjligheter att påverka opinionen via fler kanaler.

Årets kund är en uppdragsgivare som har visat nyfikenhet och mod inför vad PR är och kan vara. Genom att ha varit en exceptionellt framsynt beställare är hen ett gott föredöme – exempelvis strategiskt, kreativt eller digitalt – som kan inspirera en hel bransch. Även denna kategori utnämner PRECIS styrelse vinnaren.