Håkanson United, FLB Europa och BrittonBritton kammade hem Årets Event Marketing i Spinn 2015

Årets Event Marketing
Guld: Håkanson United/FLB Europa/BrittonBritton med ”BonnierHoops!” för Bonnierförlagen

När och hur det ska folkbildas är en ickefråga. Folkbildning är helt enkelt alltid rätt. Även om det sker till rytmen av en studsande orange boll. Att få sådant att väcka läsintresse hos unga, en demokratifråga ju, det är så briljant så juryn utbryter i ett Hoops, they did it again.

Silver: DDB Stockholm med “Fråga Nordea Live” för Nordea Bank

Årets Event Marketing belönar kampanjer som på ett smart och effektivt sätt skapat en arena där kunder, partners, media och andra påverkansgrupper fått möjlighet att möta ett företag, en organisation, en produkt, ett varumärke eller en idé genom ett skräddarsytt event.