Hanna Dunér ny medlem i Spinn-juryn

Dagens Industris medie- och kommunikationsreporter Hanna Dunér är ny ledamot i juryn för Spinn-tävlingen, som belönar Sveriges mest nyskapande marknads-PR. Juryn ska utse de bästa bidragen inom tolv olika kategorier. Prisutdelningen sker under Spinn-galan den 20 november 2014.

Med sin mångåriga erfarenhet av att bevaka kommunikationsbranschen, bland annat som reporter och webbredaktör på Dagens Media och som reporter med inriktning på medier, kommunikation och varumärken på Svd Näringsliv, tar Hanna plats i Spinn-juryn för att bidra med sitt unika perspektiv som journalist.

- Det ska bli spännande att få sitta med i Spinnjuryn och utvärdera och utse de bästa insatserna inom marknads-PR. Extra kul nu när det finns fler möjligheter än någonsin för företag att kommunicera med sina målgrupper, och när PR har fått en mer framträdande roll i och med utvecklingen av de sociala mediekanalerna, säger Hanna Dunér.

Övriga medlemmar i Spinn-juryn 2014 är Eva Fernvall (Apoteket), Henric Byström (Carlsberg Sverige), Micael Dahlén (Handelshögskolan), Maria Fabricius (Mindmakers PR), Caroline Forsshéll (Lidl), Anna Grönlund Krantz (JKL) och Alexander Mason (Cision).

För mer information besök spinn.nu eller kontakta Mårten Lundberg, marten@herokommunikation.se, 0733-713 613

Spinn arrangeras av branschföreningen PRECIS och är en tävling i effektiv svensk marknads-PR. Med marknads-PR avses marknadskommunikation i icke-köpta (publicitet, seminarier, internet, ambassadörer etc) och egna kanaler (webb, e-mail, nyhets- brev, föreläsningar etc) som har som syfte att driva försäljning. Målet med Spinn är att öka kännedom och kunskap om marknads-PR hos företagsledare, marknadschefer och andra beslutsfattare. Tävlingen är även ett sätt att samla branschens bästa prestationer och lyfta fram dem som utmaning och inspiration. Långsiktigt ska tävlingen bidra till att öka andelen icke-köpta kanaler i marknadsmixen.