Hero Kommunikation vinnare i Spinn 2013 för årets integrerade kampanj

Årets Integrerade kampanj
Guld: Hero Kommunikation med ”Bonde på köpet” för Lantbrukarnas Riksförbund (LRF)

Att få en mängd olika kanaler att samverka och bidra med något unikt är extra utmanande och att lyckas behålla fokus på ett budskap utan att upprepa det är bland det svåraste som finns men då får man också en sann integrerad kampanj. Årets Integrerade kampanj är ”Bonde på köpet” av Hero Kommunikation.

Spinn arrangeras av branschföreningen PRECIS och är en tävling i effektiv svensk marknads-PR. Med marknads-PR avses marknadskommunikation i icke-köpta (publicitet, seminarier, internet, ambassadörer etc) och egna kanaler (webb, e-mail, nyhets- brev, föreläsningar etc) som har som syfte att driva försäljning. Målet med Spinn är att öka kännedom och kunskap om marknads-PR hos företagsledare, marknadschefer och andra beslutsfattare. Tävlingen är även ett sätt att samla branschens bästa prestationer och lyfta fram dem som utmaning och inspiration. Långsiktigt ska tävlingen bidra till att öka andelen icke-köpta kanaler i marknadsmixen.

För mer information besök spinn.nu eller kontakta Kaj Flick, info@precis.se, 070-6740165