IQ vinner guld för Årets Varumärkesbyggare i Spinn 2015

Årets Varumärkesbyggare
Guld: IQ med ”Årets Varumärkesbyggare” för IQ

Årets varumärkesbyggare har under tio år kombinerat tålmodigt och envetet varumärkesslit med banbrytande och innovativa kommunikationsgrepp. Att IQ är årets varumärkesbyggare är verkligen en nobrainer.

Silver: Hero Kommunikation med ”Svensk Fågels Varumärkesresa” för Svensk Fågel

Årets Varumärkesbyggare belönar långsiktigt kommunikationsarbete som stöttar varumärket under en lång tid och innefattar egna och förtjänta kanaler. Kommunikationen ska visa upp resultat och koncept som sträcker sig över flera år där varumärket har stärkts i förhållande till konkurrenter och egna målgrupper. Om långsiktighet kan uppvisas välkomnar Spinn även bidrag som vunnit inom andra kategorier tidigare år.