Jung Relations och DDB Stockholm vinner guld i Spinn 2015 för Årets Integrerade Kampanj

Årets Integrerade Kampanj
Guld: Jung Relations och DDB Stockholm med ”English Grass för svenska trädgårdar” för Svenska Spel

Respekt i målgruppen vinner den som går hela vägen 100 procent, hur nördigt det än behöver bli.  I det här fallet sparades inga omsorger. Kampanjen tog rentav sin utgångspunkt i något så litet som ett frö. Ett gräsfrö som slog rot, spred sig till en kampanjbombmatta som fick konkurrenterna att förstå att gräset, ja det är grönare på andra sidan.

Silver: Prime med ”Don’t Drink and Dive” för Trygg-Hansa

Årets integrerade kampanj ska effektivt ha använt en kombination av egna, köpta, och icke-köpta kanaler. Kampanjen ska utnyttja och tillvarata de olika kanalernas egenskaper och möjligheter på ett kreativt, effektivt och relevant sätt.