Jung Relations vinner guld i Årets integrerade kampanj i Spinn 2016

Årets integrerade kampanj
Guld: Jung Relations med ” Henke Lundqvists hårresande meddelande” för Procter & Gamble

”Det här var jäkligt integrerat”, utbrast en av jurymedlemmarna. Hen hade helt rätt. Inga kanaler eller metoder besparades för denna kampanj. Eller vad säg som ett fiktivt mediedrev, en podcastserie, gäst i Ica-reklamen, krishantering och fejkintervjuer.

Silver: Edelman Deportivo med ” Bread the Future” för Brödinstitutet

Årets integrerade kampanj ska effektivt ha använt en kombination av egna, köpta, och icke-köpta kanaler. Kampanjen ska utnyttja och tillvarata de olika kanalernas egenskaper och möjligheter på ett kreativt, effektivt och relevant sätt.