Jung Relations vinner guld i kategorin Årets Konsumentkampanj i Spinn 2015

Årets Konsumentkampanj
Guld: Jung Relations med ”The Andy Warhol Art Exchange by Absolut” för The Absolut Company

Dagens konsument känner inga gränser. Det gjorde inte heller vinnaren i konsumentkategorin. Vinnarkampanjen fick tusentals konsumenter att byta konst med varandra. Och tusentals konsumenter att upptäcka två numera klassiska A i svensk PR, Absolut och Andy Warhol. Utan tvekan ett konststycke.

Silver: Prime med ”HemnetHemmet” för Hemnet
Silver: Prime med ”Don’t Drink and Dive” för Trygg-Hansa

Årets konsumentkampanj ska genom PR i egna och icke-köpta kanaler ha marknadsfört ett varumärke, en produkt eller en tjänst mot konsumenter på ett kreativt, effektivt och relevant sätt.