Lamin Sonko Årets Rookie i Spinn 2015

Lamin Sonko, Jung, blir Årets Rookie i Spinn 2015.

Årets rookie har ett starkt driv tillsammans med påtaglig ödmjukhet. Vägen till branschen tog avstamp i en intuitiv insikt om hur relevans och sammanhang skapar engagemang, och har sedan byggts på med utbildning och erfarenhet.

Affärsförståelsen finns på plats både ur kund- och byråperspektivet. Med en modern syn på kommunikation vet årets rookie hur en kund blir angelägen för sina målgrupper. Det är därför inte överraskande att denna person redan skapar starka berättelser för en av byråns viktigaste kunder.

PRECIS styrelse utnämner årets nykomling i branschen och priset tilldelas en person. Kriterier för att bli ”Årets rookie” är att personen har arbetat högst tre år som konsult inom marknads-PR och har spelat en betydande roll i idé- och strategiarbete eller i genomförandet av en viss kampanj.