ORD & BILD tar hem guld för Årets bästa PR-kampanj i Spinn 2017

Årets bästa PR-kampanj
Guld: ORD & BILD med ”Det ojämnställda priset” för Fotografiska

Det vinnande bidraget visade beslutsamhet, och satsade modigt allt på PR som kärna. Genom att öka insatsen med 13%, vann de tusenfalt tillbaka. En enkel ekvation som summeras med högsta vinsten.

Silver: Jung Relations med ”Den nya rikssvenskan” för Lernia

I Spinn tävlar många fantastiska PR-kampanjer, men bara en kan vara bäst. Årets bästa kampanj står i en egen klass vad gäller kreativitet. Kampanjen använder sig av, eller skapar, nya kanaler – alternativt använder mer traditionella kanaler på ett banbrytande sätt. Eftersom det är årets bästa kampanj är den stilbildande och inspirerande under år framöver.