Plakat vinnare i Spinn 2013 för årets samhällsinformationskampanj

Årets Samhällsinformationskampanj
Guld: Plakat med ”Jämställdhetsskatt” för Jämställdhetsutskottet Umeå kommun

Ett strålande exempel på en kampanj som skapar en kreativ debatt i ett ämne och lyckas engagera fler och andra än de vanliga målgrupperna och som genom sitt intelligenta sätt att vända på frågeställningen får fram just den känsla hos mottagaren som avses. Årets Samhällsinformationskampanj är ”Jämställdhetsskatt” av Plakat.

Silver: Volontaire med ”Byt Lön” för Kommunal

Spinn arrangeras av branschföreningen PRECIS och är en tävling i effektiv svensk marknads-PR. Med marknads-PR avses marknadskommunikation i icke-köpta (publicitet, seminarier, internet, ambassadörer etc) och egna kanaler (webb, e-mail, nyhets- brev, föreläsningar etc) som har som syfte att driva försäljning. Målet med Spinn är att öka kännedom och kunskap om marknads-PR hos företagsledare, marknadschefer och andra beslutsfattare. Tävlingen är även ett sätt att samla branschens bästa prestationer och lyfta fram dem som utmaning och inspiration. Långsiktigt ska tävlingen bidra till att öka andelen icke-köpta kanaler i marknadsmixen.

För mer information besök spinn.nu eller kontakta Kaj Flick, info@precis.se, 070-6740165