Prime tar hem guld i Spinn 2015 för Årets Massmediekampanj

Årets Massmediekampanj
Guld: Prime med ”HemnetHemmet” för Hemnet

Den här kampanjen har inte bara skapat stora värden för beställaren. Den har också förändrat beställarens position i samhället. Från att har varit aktören som fått svara på om priset går upp eller ner kan vinnaren numera titulera sig som den kanske främsta uttolkaren av svenskarnas drömmar om och behov av bostäder. På köpet följde en arkitektritad funkisstuga i falurött.

Silver: Spotlight PR med ”Så blev Betsafe-bilen en världsnyhet” för Betsafe

Årets massmediekampanj fokuserar på breda mediesegment i sin kanalstrategi. Kategorin lyfter kampanjer som lyckats göra kommunikationen allmängiltig och relevant genom att etablera närvaro på nyhetsplats och samhällsdebatt med stor publik.