Volontaire vinner Årets Digitala Kampanj i Spinn 2015

Årets Digitala Kampanj
Guld: Volontaire med ”Libero BabyBuzz” för SCA

När konsumentinsikt börjar låta som en klyscha, återförde vinnaren i digital-kategorin begreppet till sin ursprungliga innebörd och lyssnade, lyssnade och lyssnade.  För kvinnor och män som väntar länge nog, i alla fall nio månader, fanns önskemål om mer samhörighet snarare än en ny färg på blöjan. Med en manick som skickar babyns kick från mamma.

Silver: Wenderfalck med ”Check My Lagom” för TV4

Årets Digitala Kampanj ska ha digitala kanaler som huvudmedia. Bidragen ska tillvarata kommunikationsmöjligheter inom sociala medier tekniskt och/eller innehållsmässigt samt uppvisa insikt och förståelse för det digitala landskapet beteendemönster.