Wenderfalck tar hem guld i Årets non-profit på Spinn 2016

Årets non-profit
Guld: Wenderfalck med ”All I Want For Christmas Is A Goat” för ActionAid

Ingen kan ha undgått snacket om influencers. Det är ambassadörer som kan anlitas till att påverka sina nätverk. Den vinnande kampanjen i Non-profit har just använt sig av influencers. Eller snarare en hel grupp som förde innevånarna i den tredje världens talan. Vem har sagt att inte sjungande getter kan fungera som influencers?

Silver: Edelman Deportivo med ”Den Maskerade Bannern” för UNICEF
Silver: Edelman Deportivo med ”För Sofia” för UNICEF

Årets non-profit belönar kommunikation och kampanjer från intresse-, medlems- och branschorganisationer som på ett kreativt och effektivt sätt skapat resultat som ligger nära varumärket och verksamhetens kärna.