Ny logistikchef i Sportamore AB (publ)

Sportamore meddelar idag förändringar i koncernens ledning.

Sema Söderhäll har utnämnts till logistikchef i Sportamore och efterträder Jonas Kolehmainen som innehaft positionen sedan januari 2016. Sema kommer närmast från tjänsten som Head of Delivery Services på Apoteket AB. Dessförinnan har Sema erfarenhet av arbete i en rad logistikroller på HM, bl.a. som ansvarig för logistiketableringar på nya marknader, samt som logistikchef på Gant Sweden AB.

”Vi är mycket glada att kunna tillkännage rekryteringen av Sema Söderhäll som ny logistikchef för Sportamore. Efter att under fjolåret ha investerat i nytt automatiserat lager för att rusta för tillväxt och skalbarhet står vi nu redo att ta service och effektivitet till nya höjder. Vi är övertygade om att Semas breda erfarenhet av att i logistikroller framgångsrikt ha både utvecklat löpande verksamhet och drivit etableringsprocesser kommer att vara till stor nytta i detta”, säger Johan Ryding, VD Sportamore.

”Jag ser fram mot att ta Sportamores logistikfunktion till nästa nivå där hemleveranser, snabbhet och effektivitet står i centrum. Jag är jätteimponerad av Sportamores starka kund- och serviceerbjudande och ser fram mot att bli en del av det teamet”, säger Sema Söderhäll.

”Samtidigt som vi välkomnar Sema vill jag också passa på att tacka Jonas Kolehmainen för tiden på Sportamore och önskar honom lycka till när han nu lämnar oss för att anta nya utmaningar”, säger Johan Ryding, VD Sportamore.

Denna information är sådan information som Sportamore AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom VD, Johan Rydings försorg, för offentliggörande den 8 augusti 2018 kl. 11.00 CET.

Sportamore AB (publ) är Nordens största och snabbast växande sportbutik på nätet. Bolaget grundades under 2009 och hade sin första handelsdag på nätet 1 maj 2010. I maj 2015 noterades bolaget på NASDAQ Stockholm och blev utnämnda till Årets Nätbutik inom Sport och Outdoor av Prisjakts medlemmar samt Årets Kundtjänst på Nordic E-Commerce Awards. Under 2016 och 2017 har Bolaget fortsatt vinna priser och har bland annat blivit utsedda till Årets E-handel av Retail Awards och attraherade över 45 miljoner besökare. Sportamore säljer ca 20 000 produkter från cirka 300 olika varumärken representerande mer än 30 olika sporter. Bolaget har sedan starten fokuserat på att ha ett mycket attraktivt kunderbjudande genom fri frakt, fria returer, 30 dagars öppet köp samt prisgaranti.

Sportamore AB (publ) är Nordens ledande och snabbast växande teknikbolag som säljer sportrelaterade produkter på nätet. 2017 omsatte koncernen 758 MSEK. I maj 2015 noterades Sportamore på NASDAQ Stockholm och har blivit flerfaldigt utnämnda till Årets Nätbutik, Årets e-handel samt vunnit pris som Årets Kundtjänst. Under 2017 besöktes Sportamore och Sportamore Outlet av över 45 miljoner besökare. Sportamore säljer över 20 000 produkter från cirka 300 olika varumärken representerande mer än 30 olika sporter. Sedan starten har Sportamore fokuserat på ett mycket attraktivt kunderbjudande genom fri frakt, fria returer, 30 dagars öppet köp samt prisgaranti. För mer information vänligen besök www.sportamore.se