Singles Day genererar orderrekord för Sportamore

Singles Day blev årets hittills största handelsdag för Sportamore. En hög efterfrågan på främst jackor, kängor och löparskor tog Sportamore till nytt orderrekord för 2017.

”Intresset för Singles Day överträffade våra förväntningar i år. Försäljningen mer än fördubblades jämfört med föregående år och vi kan därmed också summera årets största handelsdag.” säger Joakim Friedman, CMO på Sportamore.

Den 11 november inträffar Singles Day, som sedan länge är Kinas största e-handelsdag. Det här är tredje året som Sportamore kommunicerar med kunderna kring shoppingdagen, men det är först i år som intresset på allvar har spridit sig till Norden. Under den 11 november presenterades flertalet artiklar och aktiviteter både på Sportamore och i sociala medier för att sprida kunskap om fenomenet.

Nu markerar Singles Day också startskottet på årets mest intensiva handelsperiod, med höjdpunkter som Black Friday och Cyber Monday.

”Vårt mål är alltid att få en kund till att säga att den älskar att handla på Sportamore. För att nå dit strävar vi efter att både vara snabbast och bäst på service, och under året har vi exempelvis automatiserat vårt lager och framgångsrikt flyttat fram positionerna runt flexibla hemleveranser för att även fortsatt kunna möta kundernas allt högre ställda förväntningar. Något vi tror kommer bli jätteviktigt när vi nu går in i årets mest intensiva period” säger Joakim Friedman.

Sportamore AB (publ) är Nordens största och snabbast växande sportbutik på nätet. Bolaget grundades under 2009 och hade sin första handelsdag på nätet 1 maj 2010. I maj 2015 noterades bolaget på NASDAQ Stockholm och blev utnämnda till Årets Nätbutik inom Sport och Outdoor av Prisjakts medlemmar samt Årets Kundtjänst på Nordic E-Commerce Awards . Under 2016 och 2017 har Bolaget fortsatt vinna priser och har bland annat blivit utsedda till Årets E-handel av Retail Awards  och attraherade över 45 miljoner besökare . Sportamore säljer cirka 15 000 produkter från cirka 300 olika varumärken representerande mer än 30 olika sporter. Bolaget har sedan starten fokuserat på att ha ett mycket attraktivt kunderbjudande genom fri frakt, fria returer, 30 dagars öppet köp samt prisgaranti.

Sportamore AB (publ) är Nordens största och snabbast växande sportbutik på nätet. Bolaget grundades under 2009 och hade sin första handelsdag på nätet 1 maj 2010. I maj 2015 noterades bolaget på NASDAQ Stockholm och blev utnämnda till Årets Nätbutik inom Sport och Outdoor av Prisjakts medlemmar samt Årets Kundtjänst på Nordic E-Commerce Awards. Under 2016 och 2017 har Bolaget fortsatt vinna priser och har bland annat blivit utsedda till Årets E-handel av Retail Awards och attraherar över 45 miljoner besökare. Sportamore säljer cirka 15 000 produkter från cirka 300 olika varumärken representerande mer än 30 olika sporter. Bolaget har sedan starten fokuserat på att ha ett mycket attraktivt kunderbjudande genom fri frakt, fria returer, 30 dagars öppet köp samt prisgaranti. För mer information www.sportamore.se