SPORTAMORE HUVUDSPONSOR AV TJEJMILEN

Sportamore, Nordens ledande sportbutik på nätet, har tecknat avtal om huvudsponsorskap för Tjejmilen – Nordens största idrottsevenemang för kvinnor.

Sportamore kommer genom sitt huvudsponsorskap att vara en integrerad del av Tjejmilen med både butik och aktiviteter samt för evenemanget specialanpassade koncept för att inspirera både löpare och publik. Tillsammans med Tjejmilen utvecklar Sportamore en ny digital plattform för att hantera anmälningar, försäljning och information. Med plattformen som grund kommer Tjejmilen och Sportamore under året att erbjuda såväl inspiration som motivation i syfte att locka fler kvinnor att löpträna och delta i evenemanget.

"Vi är stolta och glada över att Sportamore blir huvudsponsor för Tjejmilen. Detta är första gången vi i stor skala tar klivet utanför nätet och möter våra kunder på deras arena. Vi vill vara där våra kunder är och på så sätt bli en naturlig del av deras motions- och idrottsutövande. Tjejmilen som arrangemang är en destination för träningsintresserade kvinnor och arrangemanget en unikt stark social sida som vi gillar" , säger Johan Ryding, VD Sportamore.

Daniel Almgren, VD på Marathongruppen som är arrangör av Tjejmilen, kommenterar Sportamores medverkan: " Sportamore är en helt idealisk partner för Tjejmilen. Vår ambition är att under de närmaste åren utveckla Tjejmilen till att bli ett evenemang av internationell toppklass. Att vi på den resan kommer att kunna jobba med Sportamore, deras framåtlutade varumärke, räckvidd och digitala kunskaper känns spännande och kommer att bli oerhört värdefullt" .

Tjejmilen, som i år arrangeras för 34:e gången, går av stapeln den 2 september. Banan är 10 km lång och går runt Gärdet och Djurgården i Stockholm. Tjejmilen är Nordens största idrottsevenemang för kvinnor och har ca 30 000 deltagare från främst Sverige och Norden.

Sportamores huvudsponsorskap löper över tre år (2017-2019) med möjlighet till förlängning.

Mer information:

Daniel Almgren, VD Marathongruppen, daniel.almgren@marathongruppen.se

Johan Ryding, VD Sportamore, johan@sportamore.se , 070-5562226

Sportamore AB (publ) är Nordens största och snabbast växande sportbutik på nätet. Bolaget grundades under 2009 och hade sin första handelsdag på nätet 1 maj 2010. I maj 2015 noterades bolaget på NASDAQ Stockholm och blev utnämnda till Årets Nätbutik inom Sport och Outdoor av Prisjakts medlemmar samt Årets Kundtjänst på Nordic E-Commerce Awards. Under 2016 och 2017 har Bolaget fortsatt vinna priser och har bland annat blivit utsedda till Årets E-handel av Retail Awards och attraherar över 45 miljoner besökare. Sportamore säljer cirka 15 000 produkter från cirka 300 olika varumärken representerande mer än 30 olika sporter. Bolaget har sedan starten fokuserat på att ha ett mycket attraktivt kunderbjudande genom fri frakt, fria returer, 30 dagars öppet köp samt prisgaranti. För mer information www.sportamore.se