Sportamore utses till Årets Nätbutik 2017 inom kategorin "Sport, hälsa och fritid"

För fjärde gången koras Sportamore till Årets Nätbutik 2017 inom kategorin Sport, hälsa och fritid av Prisjakts medlemmar. Det är det breda utbudet och den goda servicen som gjort att Sportamore än en gång får ta emot priset.

Sportamore är vinnare i kategorin Sport, hälsa och fritid 2017. Med ett stort utbud inom sitt område, ett mycket bra kundbemötande och snabba leveranser har Sportamore vunnit både priset och Prisjakts användares positiva omdömen.”  meddelar Prisjakt.

Det är Prisjakts medlemmar som utser vinnaren i tävlingen om Årets Nätbutik. Under november månad får de rösta på vilken e-handel som de tycker förtjänar titeln och Sportamore fick återigen flest röster inom kategorin Sport, hälsa och fritid.

”Det finns inget som gör oss gladare än att få uppskattning från våra kunder. Vi gör allt vi kan för att leverera en oöverträffad kundupplevelse och service. Att få det här priset är ett roligt kvitto på att vi lyckas med det.” säger Joakim Friedman, CMO på Sportamore.

Tack vare ett ännu större sortiment än tidigare, utökad kundtjänst och ett nytt automatiserat lager har Sportamore lockat till sig fler kunder och röster än någonsin. Utmärkelsen från Prisjakts medlemmar motiverar Sportamore att höja ribban ytterligare.

”Det här priset sporrar oss att fortsätta sträva efter att överträffa oss själva. Under 2018 lanserar vi en rad nyheter som vi hoppas ska få ännu fler kunder att älska att handla på Sportamore.” fortsätter Friedman.

Sportamore AB (publ) är Nordens största och snabbast växande sportbutik på nätet. Bolaget grundades under 2009 och hade sin första handelsdag på nätet 1 maj 2010. I maj 2015 noterades bolaget på NASDAQ Stockholm och blev utnämnda till Årets Nätbutik inom Sport och Outdoor av Prisjakts medlemmar samt Årets Kundtjänst på Nordic E-Commerce Awards . Under 2016 och 2017 har Bolaget fortsatt vinna priser och har bland annat blivit utsedda till Årets E-handel av Retail Awards  och attraherade över 45 miljoner besökare . Sportamore säljer cirka 15 000 produkter från cirka 300 olika varumärken representerande mer än 30 olika sporter. Bolaget har sedan starten fokuserat på att ha ett mycket attraktivt kunderbjudande genom fri frakt, fria returer, 30 dagars öppet köp samt prisgaranti.

Sportamore AB (publ) är Nordens största och snabbast växande sportbutik på nätet. Bolaget grundades under 2009 och hade sin första handelsdag på nätet 1 maj 2010. I maj 2015 noterades bolaget på NASDAQ Stockholm och blev utnämnda till Årets Nätbutik inom Sport och Outdoor av Prisjakts medlemmar samt Årets Kundtjänst på Nordic E-Commerce Awards. Under 2016 och 2017 har Bolaget fortsatt vinna priser och har bland annat blivit utsedda till Årets E-handel av Retail Awards och attraherar över 45 miljoner besökare. Sportamore säljer cirka 15 000 produkter från cirka 300 olika varumärken representerande mer än 30 olika sporter. Bolaget har sedan starten fokuserat på att ha ett mycket attraktivt kunderbjudande genom fri frakt, fria returer, 30 dagars öppet köp samt prisgaranti. För mer information www.sportamore.se