Sportamore vinner priset Årets Bästa E-handelssajt 2017

Internet World utser varje år de 100 bästa sajterna i Sverige och för andra året i rad vinner Sportamore kategorin Sverige bästa e-handelsajt.

Internet Worlds motivering lyder:  ”Sportamore fortsätter satsa på innehåll - och lyckas få lönsamhet i det. Nytt i år är ambitiösa tester i Sportamore Labs, där såväl vanliga kunder som personal och influencers testar och betygsätter produkter. Dessutom har Sportamore Outlet lanserats, en smart satsning för att nå en ny målgrupp, som prioriterar prisvärt framför det senaste. De egna kollektionerna av sportkläder har också vuxit och kompletterats med ett barnmärke. Att man dessutom nu visar svarta siffror är ytterligare en anledning att imponeras av Sportamores stenhårda arbete”.

”Vi vill vara bäst på service. Vi vill att du som kund ska uppleva det så enkelt och bekvämt att handla hos oss att du känner dig bortskämd efteråt. För att åstadkomma det strävar vi hela tiden efter att lyfta vårt innehåll och utbud samtidigt som vi utvecklar snabba och prisvärda hemleveranser. Allt för att spara tid för dig som kund. För att göra detta krävs ett team som förstår styrkan i att jobba tillsammans och aldrig sluta fokusera på detaljer. Den här utmärkelsen ger oss massvis med ny energi att öka utvecklingstakten och fortsätta flytta fram positionerna som den ledande sporthandeln på nätet”, säger Joakim Friedman, marknadschef på Sportamore.

Sportamore AB (publ) är Nordens största och snabbast växande sportbutik på nätet. Bolaget grundades under 2009 och hade sin första handelsdag på nätet 1 maj 2010. I maj 2015 noterades bolaget på NASDAQ Stockholm och blev utnämnda till Årets Nätbutik inom Sport och Outdoor av Prisjakts medlemmar samt Årets Kundtjänst på Nordic E-Commerce Awards . Under 2016 har Bolaget fortsatt vinna priser och blivit utsedda till Årets bästa e-handelssajt av Internet World och attraherade över 45 miljoner besökare . Sportamore säljer cirka 15 000 produkter från cirka 300 olika varumärken representerande mer än 30 olika sporter. Bolaget har sedan starten fokuserat på att ha ett mycket attraktivt kunderbjudande genom fri frakt, fria returer, 30 dagars öppet köp samt prisgaranti.

Sportamore AB (publ) är Nordens största och snabbast växande sportbutik på nätet. Bolaget grundades under 2009 och hade sin första handelsdag på nätet 1 maj 2010. I maj 2015 noterades bolaget på NASDAQ Stockholm och blev utnämnda till Årets Nätbutik inom Sport och Outdoor av Prisjakts medlemmar samt Årets Kundtjänst på Nordic E-Commerce Awards. Under 2016 har Bolaget fortsatt vinna priser och blivit utsedda till Årets bästa e-handelssajt av Internet World och attraherade över 45 miljoner besökare. Sportamore säljer cirka 15 000 produkter från cirka 300 olika varumärken representerande mer än 30 olika sporter. Bolaget har sedan starten fokuserat på att ha ett mycket attraktivt kunderbjudande genom fri frakt, fria returer, 30 dagars öppet köp samt prisgaranti. För mer information www.sportamore.se