Aktietorget byter namn till Spotlight Stock Market

Vi är mycket stolta över att få presentera vårt nya varumärke Spotlight. Vi är den marknadsplats som sätter bolagen i rampljuset och där investerare har möjlighet att bli delägare i spännande tillväxtbolag.

Vi har haft ett tydligt syfte sedan starten av AktieTorget för över 20 år sedan: vi vill hjälpa bolag att växa. Precis som då är grunden att erbjuda en väl fungerande marknadsplats där tillväxtbolag kan ta in det kapital de behöver för att kunna växa i den takt de vill. Investerare får samtidigt möjligheten att bli delägare i intressanta bolag.

Vi vet att det inte räcker att ”bara” erbjuda handel i bolagens aktier, det finns fler behov och önskemål att uppfylla. Vårt mål är att hjälpa tillväxtbolag att nå sin fulla potential.

Länge har aktörerna i vår bransch sett ut och pratat på ett och samma sätt. Med namnet Spotlight vill vi ändra på det; vi vill ändra sättet människor tänker kring aktiehandel och noterade bolag. I grunden är det en positiv upplevelse – företag får möjlighet att växa och investerare för möjlighet att följa med på den resan.

Vi gör ett strategiskt skifte från att vara en traditionell marknadsplats för aktier till att bli en starkare plattform med fokus på att sätta våra tillväxtbolag i rampljuset. Vår nya identitet är mycket mer modern, fräsch och tydlig, och vi är säkra på att den kommer att bidra till att det blir lätt att förstå vårt syfte med Spotlight Stock Market.

Sedan starten har vi utvecklat våra tjänster för att det ska bli enklare, tryggare och synligare för bolag att vara noterade hos oss. Under det senaste året har vi lanserat ”i fokus”, en extra trygghet för våra nynoterade bolag. Mer mediabevakning och analys för alla våra bolag. Snart lanserar vi vår lösning på den danska marknaden och i höst presenterar vi två nya segment – ett för bolag på väg till notering och ett för våra större bolag. Vår ambition är att ta ännu fler steg.

För mer information, vänligen kontakta:

Peter Gönczi
CEO, Spotlight Stock Market