SPP ökar i SKF

SPP ökar i SKF Försäkringsbolaget SPP och SPP Livförsäkrings AB har ökat sitt innehav av aktier i SKF. SPP-koncernens innehav i SKF motsvarar därmed 3,14 procent av aktiekapitalet respektive 5,78 procent av rösterna. För ytterligare information Klas Råsäter, informationsdirektör SPP, tfn 08-441 69 75 Försäkringsbolaget SPP är Nordens största liv- och pensionsförsäkringskoncern med 1,8 miljoner försäkringar och cirka 360 miljarder kronor i totalt förvaltade tillgångar i koncernen. Huvudverk- samheten är att hantera de tjänstepensionsförsäkringar som baseras på den ITP-plan som SAF och PTK kommit överens om. SPP verkar genom dotterbolagen SPP Liv och SPP Kapitalförvaltning även på den konkurrensutsatta delen av marknaden för tjänstepensioner samt på marknaden för fonder och kapitalförvaltning. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/28/20000128BIT00080/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/28/20000128BIT00080/bit0002.pdf