Investera i en brännande bok om näthat och förtal

Report this content

Under försommaren släpps en av vår tids mest spännande, viktigaste och grundläggande böcker i ämnet näthat och förtal. I THATAD – till sömnlösa nätter beskriver entreprenören Thony Norelli sin kamp mot både näthat, förtal i media och sabotage av affärsprojekt i verkliga livet. Ett tidsdokument som statuerar exempel kring ett av vår samtids aktuella och växande samhällsproblem.

Redan nu finns dock möjlighet att investera i bokens utgivning, genom Raise Reach.

Näthat drabbar allt fler och blir allt grövre. Det unika i Thony Norellis fall är att allt hat och förtal med efterföljande effekter kommer från ett och samma nättroll. Dessutom i kombination, i vad som i boken beskrivs som en ”treklöver i hat”.  Under drygt åtta år har denna förödande häxjakt pågått, vilket beskrivs ingående i boken. Precis som vägen fram till upprättelse och viljan att skapa ett nytt journalistiskt förhållningssätt baserat på källgranskning.

En bok om phopp och hat p ntet

Men varför är boken så viktig?

Näthat och förtal är något som kan drabba vem som helst, om än olika hårt. Det är ett lika högaktuellt som destruktivt samhällsproblem som såväl vanliga människor som kändisar, politiker och företagare oftast står handfallna inför när de har oturen att drabbas. Det är nämligen väldigt svårt att få hjälp. Polisen och andra myndigheter inom rättsväsendet har inte tillräckliga resurser och/eller kunskap, vilket innebär att de som hatar och förtalar i de allra flesta fall inte döms för sina brott.

Som drabbad står man alltför ofta ensam mot detta destruktiva näthat.

Samtidigt är vi allt fler som drabbas av näthat i olika grad, och har vi inte själva drabbats har vi sannolikt någon anhörig eller vän som kämpar mot detta fenomen. Boken riktar sig därför till alla typer av läsare, i alla åldrar eftersom alla kan drabbas under sin livsresa. I NÄTHATAD vill Thony Norelli belysa hur mycket näthat, förtal och illvilliga artiklar i media kan sabotera för både bolag och enskilda personer.

Att man i NÄTHATAD kan läsa om hur en företagare drabbats mycket hårt av näthat på flera olika sätt, och samtidigt ta del av kampen för upprättelse och med oförminskad kraft viljan att fortsätta, gör boken till ett viktigt tidsdokument. Samtidigt får man ta del av en spännande och händelserik livshistoria.

Boken NÄTHATAD är i grunden en biografi, men som stegvis genom manus byter karaktär och utvecklas till något av ett journalistiskt dokument. Flera experter uttalar sig i boken, precis som affärspartners och personer som har försökt att hjälpa Thony Norelli under hans fleråriga kamp mot näthat och förtal.

Som läsare får man en tydlig bild av ett av våra största och växande samhällsproblem – näthat.

Läs mer om hur du kan investera i boken NÄTHATAD – till sömnlösa nätter

Läs mer om boken och om hur du kan förbeställa den här

eclipse assets AB

BOX 5109
Stockholms län

www.eclipseassets.com

Vi bygger morgondagens bolagsstjärnor! Genom styrelserepresentation, vår kunskap, vårt nätverk och vår finansiella styrka arbetar vi för att leverera bolag som är branschledande. Våra investeringar sker oftast i startups inom fin-tech, appar och fastigheter. På så sätt så har vi bra avkastning och säkra investeringar. Bolaget förvärvar och förvaltar även egna fastighetsprojekt.