Förändringar i SSABs koncernledning

Chefen för SSAB Americas, David Britten, kommer att lämna företaget för en position i ett USA-baserat stålföretag. Han efterträds tillfälligt av Steve Hansen, teknologie doktor och teknisk direktör i SSAB Americas, tills dess en permanent ersättare har utsetts.

- David Britten har gjort ett mycket bra arbete inom SSAB. Under hans tid har SSAB Americas utvecklats starkt och visat mycket god lönsamhet, säger SSABs VD och koncernchef Martin Lindqvist.

- Det har varit ett privilegium att arbeta på SSAB. SSAB är ett fantastiskt företag med mycket god framtid, säger David Britten.

David Britten efterträdde John Tulloch som chef för den amerikanska verksamheten år 2008.

- Vår ambition är att vi ganska snart ska ha utsett en ny chef för SSAB Americas, säger Martin Lindqvist.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Helena Stålnert, Informationsdirektör 08 - 45 45 734

SSAB är en världsledande leverantör av höghållfasta stål. SSAB erbjuder produkter utvecklade i nära samarbete med kunderna, för att skapa en starkare, lättare och mer hållbar värld. SSAB har anställda i över 45 länder och produktionsanläggningar i Sverige och USA. SSAB är noterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange, Stockholm. www.ssab.com.