Halvårsrapport 2003

Halvårsrapport 2003 · Resultatet efter finansnetto för andra kvartalet förbättrades med 71 Mkr jämfört med i fjol och uppgick till 366 (295) Mkr. Resultatet för första halvåret uppgick därmed till 780 (477) Mkr motsvarande en vinst per aktie på 5,40 (3,20) kr. · Leveranserna av koncernens spetsprodukter, extra och ultra höghållfast tunnplåt och kylda stål, var under första halvåret 18% högre än i fjol. · Kassaflödet för det första halvåret uppgick till 37 (946) Mkr. Stockholm den 21 juli 2003 Anders Ullberg Delårsrapport för de tre första kvartalen publiceras den 23 oktober. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/21/20030721BIT00270/wkr0001.doc Hela rapporten http://www.waymaker.net/bitonline/2003/07/21/20030721BIT00270/wkr0002.pdf Hela rapporten

Om oss

SSAB är ett stålföretag med bas i Norden och USA. SSAB erbjuder högkvalitativa produkter och tjänster utvecklade i nära samarbete med kunderna, för att skapa en starkare, lättare och mer hållbar värld. SSAB har anställda i över 50 länder. SSAB har produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är noterat på Nasdaq OMX Nordic Exchange, Stockholm och har en sekundär notering på Nasdaq OMX i Helsingfors. www.ssab.com