Halvårsrapport 2004

Halvårsrapport 2004 · Försäljningen under första halvåret ökade med 16% och uppgick till 12 053 (10 378) Mkr. Resultatet efter skatt förbättrades till 1 170 (543) Mkr motsvarande en vinst per aktie på 11,60 (5,40) kronor. · Resultatet efter finansnetto för andra kvartalet förbättrades med 596 Mkr till 962 (366) Mkr. Under första halvåret har därmed resultatet efter finansnetto förbättrats med 905 Mkr till 1 685 (780) Mkr. · Leveranserna av extra och ultra höghållfast tunnplåt samt kylda stål ökade under andra kvartalet med 35% jämfört med i fjol och har hittills under året ökat med 32%. Specialprodukterna höghållfast tunnplåt och kylda stål svarade under första halvåret för 50% av leveransvolymen i stålrörelsen. · Kassaflödet för det första halvåret uppgick före utdelning till 900 (37) Mkr. Stockholm den 19 juli 2004 Anders Ullberg ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/07/19/20040719BIT00100/wkr0001.pdf Hela rapporten

Om oss

SSAB är ett stålföretag med bas i Norden och USA. SSAB erbjuder högkvalitativa produkter och tjänster utvecklade i nära samarbete med kunderna, för att skapa en starkare, lättare och mer hållbar värld. SSAB har anställda i över 50 länder. SSAB har produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är noterat på Nasdaq OMX Nordic Exchange, Stockholm och har en sekundär notering på Nasdaq OMX i Helsingfors. www.ssab.com