Inbjudan till kapitalmarknadsdag 2014

Vi vill härmed bjuda in institutionella investerare och finansiella medier till SSABs kapitalmarknadsdag 2014 i Stockholm den 1 oktober 2014. Presentationerna kommer även att filmas och direktsändas på SSAB.com.

Datum:                         1 oktober 2014, kl. 13.00 till cirka kl. 17.00, registrering från kl. 12.30

Plats:                            Hotell Clarion Sign, Östra Järnvägsgatan 35, Stockholm

SSAB avslutade sammangåendet med det finska bolaget Rautaruukki under sommaren 2014. Det sammanslagna stålföretaget kommer att ha sin bas i Norden och USA, och kombinera global räckvidd med en kostnadseffektiv och flexibel produktion.

Under kapitalmarknadsdagen kommer VD Martin Lindqvist och andra representanter från SSABs ledningsgrupp att beskriva hur verksamheten i det nya bolaget ska organiseras och redovisas, de övergripande målen och de viktigaste punkterna i strategin.

En informell middag kommer att hållas för investerare på kvällen den 1 oktober, då man får möjlighet att träffa medlemmar i SSABs ledningsgrupp. Den 2 oktober finns det möjlighet att besöka SSABs stålverk i Oxelösund. Transport från Stockholm och tillbaka kommer att anordnas.

Intervjuer med talespersoner från SSAB kommer att kunna erbjudas på begäran. Vänligen kontakta SSABs mediarepresentanter för bokningar.

För mer information och anmälan, gå in på:

OSA den 12 september 2014

Varmt välkomna,
Taina Kyllönen, Head of Communications och Håkan Folin, CFO

För mer information, vänligen kontakta:

Investerare: Andreas Koch, +46 8-45 45 729, andreas.koch@ssab.com

Media i Sverige: Marie Elfstrand, +46 8-45 45 734, marie.elfstrand@ssab.com

Media i Finland: Atte Kaksonen, +358 20 593 85 96, atte.kaksonen@ruukki.com

SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag. SSAB erbjuder mervärdesprodukter och tjänster som har utvecklats i nära samarbete med företagets kunder för att skapa en starkare, lättare och mer hållbar värld. SSAB har anställda i över 50 länder. Idag har SSAB produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange i Stockholm och sekundärnoterat på NASDAQ OMX i Helsingfors. www.ssab.com