Inbjudan till presentation av SSABs rapport för första kvartalet 2014

SSAB bjuder in till presentation av kvartalsrapporten klockan 09.30 fredagen den 25 april, 2014. Rapporten kommer att publiceras klockan 07.30 samma dag.

Rapporten för första kvartalet 2014 presenteras av SSABs VD och koncernchef Martin Lindqvist tillsammans med finansdirektör Håkan Folin.

Presskonferensen hålls på engelska och webbsänds via www.ssab.com. Det går även att delta via telefon.

Tid & plats: Klockan 09.30, World Trade Center (WTC) Stockholm, Kungsbron 1, konferensrum Manhattan.

Telefon: +46 8 505 564 74 (Sverige), +44 203 364 53 74 (England), +1 855 753 2230 (USA).

Länk till webbsändning: Till webbsändning

Instruktioner för att följa webbsändningen kommer att finnas på SSABs hemsida, där även presentationsmaterial kommer att kunna laddas ned.

För ytterligare information, vänligen kontakta

Investor Relations: Andreas Koch, Director, Investor Relations, andreas.koch@ssab.com, +46 8 454 57 29

Media: Marie Elfstrand, Director External Communications, marie.elfstand@ssab.com, + 46 8 45 45 756

SSAB är en världsledande leverantör av höghållfasta stål. SSAB erbjuder produkter, utvecklade i nära samarbete med kunderna, för att skapa en starkare, lättare och mer hållbar värld. SSAB har produktionsanläggningar i Sverige och USA och anställda i över 45 länder. SSAB är noterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange, Stockholm. www.ssab.com