Mobil-app förenklar för SSAB-kunder

Som ett av de första stålföretagen introducerar SSAB en mobil-app för Android och iPhone.

Appen ger möjlighet för kunder att hitta information om SSABs produkter, instruktioner för bearbetning av stål, beräkningsmodeller, datablad och kontaktpersoner för olika länder.

Appen laddas ner genom Appstore för iPhone eller Google Play för Android och den är gratis.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Marlene Bergman, projektledare; Marketing 070 671 84 55

Anders Sörman, projektledare; Marketing 46 070 221 93 26

SSAB är en världsledande leverantör av höghållfasta stål. SSAB erbjuder produkter utvecklade i nära samarbete med kunderna, för att skapa en starkare, lättare och mer hållbar värld. SSAB har anställda i över 45 länder och produktionsanläggningar i Sverige och USA. SSAB är noterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange, Stockholm. www.ssab.com.

Om oss

SSAB är ett stålföretag med bas i Norden och USA. SSAB erbjuder högkvalitativa produkter och tjänster utvecklade i nära samarbete med kunderna, för att skapa en starkare, lättare och mer hållbar värld. SSAB har anställda i över 50 länder. SSAB har produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är noterat på Nasdaq OMX Nordic Exchange, Stockholm och har en sekundär notering på Nasdaq OMX i Helsingfors. www.ssab.com