Nytta och nöje när SSAB bjuder in kunder

Det blir två inspirerande dagar när SSAB arrangerar Nordiska Ståldagen för sjätte året i rad. I år hålls arrangemanget 18 – 19 juni på Göteborg City Arena mitt i centrala Göteborg.

Fokus ligger på nyttan med höghållfasta stål och vilka fördelar det ger kunden och slutanvändaren. SSABs kampanj ”Allt blir lättare” (www.ssab.com/norden) löper som en röd tråd genom arrangemanget.

- Vi vill visa att det finns många fördelar med höghållfasta stål och att dessa skiljer sig åt mellan olika kunder, berättar Hans Åkerblom, Sales Director för Norden-marknaden. I slutänden är det en win-win-situation för både kunder och slut­an­vändare som uppstår där man sparar såväl pengar som miljön och dessutom ökar livslängden på produkterna.

Arrangemanget startar 11.45 med lunch måndag 18 juni och slutar dagen efter med en race-upplevelse utöver det vanliga. I samarbete med företaget Polestar (www.polestar.com) kommer SSAB att erbjuda en åk-upplevelse med Polestars professionella tävlingsförare i verkliga prestandabilar.

- Det blir en lite annorlunda avslutning som vi hoppas ska uppskattas av kunderna, säger Åkerblom.

För mer information om Nordiska Ståldagen; www.nordiskastaldagen.com

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Anders Sörman, Projektledare Marketing, SSAB          070-221 93 26

SSAB är en världsledande leverantör av höghållfasta stål. SSAB erbjuder produkter utvecklade i nära samarbete med kunderna, för att skapa en starkare, lättare och mer hållbar värld. SSAB har anställda i över 45 länder och produktionsanläggningar i Sverige och USA. SSAB är noterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange, Stockholm. www.ssab.com.