Per Hillström har utnämnts till ny chef för investerarrelationer på SSAB

Per Hillström blir ny chef för investerarrelationer på SSAB. Han tillträder sin tjänst under fjärde kvartalet 2016 och rapporterar till Taina Kyllönen EVP Corporate Identity and Group Communications.

Per Hillström har tidigare varit chef för investerarrelationer på Scania, men kommer närmast från rollen som informationschef på Ellos Group.

-       Per har en lång erfarenhet av att arbeta med investerarrelationer för industribolag och en bred erfarenhet av finansiell kommunikation. Han kommer nu att fortsätta vårt arbete med att stärka investerarrelationer och samarbetet med finansmarknaden. Jag är mycket glad över att han nu blir en del av vår grupp, säger Taina Kyllönen.

I IR-teamet ingår även IR-manager Liisa-Maija Seppänen.

Teamet för Corporate Identity and Group Communications består nu av fyra områden: Corporate Identity and Marketing som leds av Riikka Friman, Digital and CRM Development, som leds av Kimmo Kanerva, Corporate Communications, som leds av Viktoria Karsberg och Investor relations, som leds av Per Hillström.

Taina Kyllönen, Kommunikationsdirektör, taina.kyllonen@ssab.com,
tel. 08 – 45 45 715

SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag. SSAB erbjuder mervärdesprodukter och tjänster som har utvecklats i nära samarbete med företagets kunder för att skapa en starkare, lättare och mer hållbar värld. SSAB har anställda i över 50 länder. Idag har SSAB produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på Nasdaq OMX Nordic Exchange i Stockholm och sekundärnoterat på Nasdaq OMX i Helsingfors. www.ssab.com