SSAB utreder läckage

SSAB har noterat att information om rapporten för tredje kvartalet läckte ut innan den var offentlig. Bolaget har därför tillsatt en intern utredning för att undersöka hur läckaget kunde uppstå.

- Vi ser allvarligt på det inträffade. Det är inte acceptabelt att sådant här händer, säger Helena Stålnert, informationsdirektör i SSAB.

- Om det visar sig att det finns brister i våra system och rutiner kommer vi att vidta de åtgärder som krävs för att säkerställa att vår information går ut på ett korrekt sätt i fortsättningen.

SSAB har fortlöpande kontakt med börsens övervakningsenhet i ärendet.

Presskontakt:

Tommy Löfgren
Tel +46 70 525 9414

Om oss

SSAB är ett stålföretag med bas i Norden och USA. SSAB erbjuder högkvalitativa produkter och tjänster utvecklade i nära samarbete med kunderna, för att skapa en starkare, lättare och mer hållbar värld. SSAB har anställda i över 50 länder. SSAB har produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är noterat på Nasdaq OMX Nordic Exchange, Stockholm och har en sekundär notering på Nasdaq OMX i Helsingfors. www.ssab.com