SSABs årsredovisning för 2012

SSAB publicerar idag bolagets årsredovisning för 2012 i svensk och engelsk version. Dokumentet återfinns på koncernens hemsida, www.ssab.com.

Den tryckta årsredovisningen kommer att vara tillgänglig för distribution från den 3 april och distribueras till de aktieägare som önskat erhålla finansiell information per post. Den kan också beställas via info@ssab.com eller på telefon 08-45 45 700.

SSABs årsstämma hålls i Stockholm den 12 april 2013.

SSABs hållbarhetsredovisning för 2012 publiceras på koncernens hemsida den 27 mars. Den tryckta hållbarhetsredovisningen kommer att finnas tillgänglig från den 9 april.

Informationen är sådan som SSAB ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 22 mars 2013.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Helena Stålnert, Informationsdirektör 08-45 45 734

Catarina Ihre, Investor Relations 08-45 45 729

SSAB är en världsledande leverantör av höghållfasta stål. SSAB erbjuder produkter utvecklade i nära samarbete med kunderna, för att skapa en starkare, lättare och mer hållbar värld. SSAB har anställda i över 45 länder och produktionsanläggningar i Sverige och USA. SSAB är noterat på Nasdaq OMX Nordic Exchange, Stockholm. www.ssab.com.