SSABs dotterbolag Rautaruukki publicerar delårsrapporten för perioden januari-juni 2014

Rautaruukki Corporation har idag publicerat delårsrapporten för perioden januari-juni 2014. Rapporten bifogas denna release och finns också tillgänglig på bolagets hemsida www.ruukki.com

Den 29 juli 2014 fick SSAB kontroll över 95,1 procent av aktierna i Rautaruukki som sedan dess är ett dotterbolag till SSAB AB (publ). SSAB har initierat en tvångsinlösenprocess för att få kontroll över och lösa in den resterande aktieminoriteten i Rautaruukki. Till dess att Rautaruukki blir ett helägt dotterbolag till SSAB kvarstår Rautaruukkis notering på Nasdaq OMX Helsingfors.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Andreas Koch, Chef för Investor Relations, andreas.koch@ssab.com, 08-45 45 729

SSAB är ett Norden- och USA-baserat stålföretag. SSAB erbjuder mervärdesprodukter och tjänster som har utvecklats i nära samarbete med företagets kunder för att skapa en starkare, lättare och mer hållbar värld. SSAB har anställda i över 50 länder. Idag har SSAB produktionsanläggningar i Sverige, Finland och USA. SSAB är börsnoterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange i Stockholm och sekundärnoterat på NASDAQ OMX i Helsingfors. www.ssab.com