SSF Stöldskyddsföreningen i samarbete med Länsförsäkring Kronoberg för ökad stöldskyddsmärkning

Report this content

Operation Märkning är ett välkänt sätt att göra värdeföremål mindre stöldbegärliga och därmed förebygga stöld. SSF Stöldskyddsföreningen relanserar nu Operation Märkning med nya moderna märkmetoder och Länsförsäkring Kronoberg bjuder sina kunder på märksatser.

Operation Märkning syftar till att förebygga stöld och öka chanserna att återfå förlorade föremål. Grundprincipen bakom att stöldmärka och registrera sina ägodelar är att de ska bli svåra att sälja vidare och även att föremålen ska kunna spåras tillbaka till sina rätta ägare.

- Vi arbetar för ett tryggare samhälle med fokus på brottsförebyggande aktiviteter och att märka sina ägodelar är ett sätt att skydda sina ägodelar genom att de blir mindre stöldbegärliga, säger Annika Brändström, vd på SSF Stöldskyddsföreningen.

Länsförsäkring Kronoberg bjuder nu cirka 40 000 av sina kunder en märksats med mikropunkter, vilket är en av de största skadeförebyggande insatserna någonsin för bolaget.

– Visst har vi ett eget intresse i färre inbrott och stölder, men det är framför allt omtanken om kunderna som styr denna unika satsning. Det är illa nog att drabbas av inbrott. Nu kan vi bidra till att de som drabbas har betydligt större chans att få tillbaka sina värdesaker när polisen hittar stöldgods, säger Fredrik Daveby, vd på kundägda Länsförsäkring Kronoberg.

SSF:s relansering av Operation Märkning sker under ett nytt koncept: ”Det du gillar gillar tjuven” och mikropunkterna är ett exempel på de nya produkter och tjänster som erbjuds inom konceptet och som ger ett modernare och effektivare stöldskydd.

För mer information:

SSF Stöldskyddsföreningen:

Annika Brändström, vd, tel: 0709 81 65 73

Robert Ytterberg, produktansvarig, tel: 08-783 74 55

Länsförsäkring Kronoberg:
Fredrik Daveby, vd, tel: 0470-72 00 00

SSF Stöldskyddsföreningen är en oberoende ideell förening som förebygger brott i samarbete med bland annat polisen och försäkringsbolagen. Vår vision är att öka tryggheten i samhället. Våra tjänster vi erbjuder såväl företag som privatpersoner hjälper oss att investera i nya brottsförebyggande åtgärder. Alla som använder någon av SSF:s tjänster stödjer indirekt vårt brottsförebyggande arbete.

Taggar:

Citat

Vi arbetar för ett tryggare samhälle med fokus på brottsförebyggande aktiviteter och att märka sina ägodelar är ett sätt att skydda sina ägodelar genom att de blir mindre stöldbegärliga.
Annika Brändström, vd på SSF Stöldskyddsföreningen
Visst har vi ett eget intresse i färre inbrott och stölder, men det är framför allt omtanken om kunderna som styr denna unika satsning. Det är illa nog att drabbas av inbrott. Nu kan vi bidra till att de som drabbas har betydligt större chans att få tillbaka sina värdesaker när polisen hittar stöldgods.
Fredrik Daveby, vd på Länsförsäkring Kronoberg