Första spadtaget för 71 st lägenheter med takterrass i Sätra, Brf Kungsterrassen

Idag startar SSM Bygg & Fastighets AB byggnationen av Brf Kungsterrassen, 71 st bostadsrätter med gemensam takterrass i Sätra. Byggnationen inleds med ett första spadtag som tas av Stockholms stads Stadsbyggnads- och Idrottsborgarråd, Regina Kevius.

Försäljningsstarten skedde i november 2012 och intresset för projektet har varit mycket stort. Redan efter säljstarten var 52 lägenheter uppbokade. Den stora efterfrågan har lett till att det nu endast finns en lägenhet kvar till försäljning.

- Vi är väldigt nöjda med mottagandet av detta projekt. Det har funnits ett enormt intresse redan från starten vilket är väldigt roligt. Vi visste att vi hade en bra produkt och ett bra erbjudande. Vi är glada över att idag kunna inviga bygget av ytterligare 71 st lägenheter till morgondagen Stockholmare, säger Mattias Roos, VD SSM Bygg & Fastighets AB.

Projektet innehåller lägenheter i storlekarna 1-2 rok, 40 kvm - 82,5 kvm. Under projektets utformning har stor hänsyn tagits för att maximera flexibiliteten i planlösningen och möjligheterna till förvaring. Planlösningarna är lätta att variera och hos nästan alla lägenheter finns möjligheten att skapa ett extra
rum vid behov. Fastigheten har även en gemensam takterrass med gemensamhetslokal och spabad som kan nyttjas av föreningens medlemmar.

- Vi känner att Brf Kungsterrassen blir ett attraktivt tillskott i området. För oss är det viktigt att kunna vara med och bidra till utvecklingen av bra bostadslägen i Storstockholm. Vi vill ha ett nära och bra samarbete med Stockholms kommuner och marknadens övriga aktörer i syfte att fortsätta utveckla efterfrågade bostäder för morgondagens Stockholmare, säger Mattias Roos, VD SSM Bygg & Fastighets AB.

Mattias Roos, VD SSM, tel 0706-185199

Om SSM

SSM är en av de tongivande bostadsutvecklarna i Storstockholm med ett stort antal lägenheter under planläggning och produktion. SSM arbetar med projektutveckling och nyproduktion av bostäder.
SSM grundades 1993 och har sedan starten utvecklat och färdigställt mer än 2000 bostäder.
SSM bygger bostäder för morgondagens stockholmare!
Läs mer på www.ssmfastigheter.se

SSM producerar funktionssmarta och prisvärda bostäder med attraktiva gemensamhetsytor, nära allmänna kommunikationer i citynära lägen till bolagets målgrupp – morgondagens urbaniter. Bolagets vision är en bostadsmarknad med plats för så många människor som möjligt och bolaget har som målsättning att producera 60 procent bostadsrätter, 30 procent hyresrätter och 10 procent studentbostäder. SSM är en ledande bostadsutvecklare i sin nisch inom Storstockholmsområdet och i maj 2018 finns cirka 6 700 byggrätter i bolagets projektportfölj. SSM noterades på Nasdaq Stockholm (Mid-Cap) den 6 april 2017. www.ssmlivinggroup.com