Genomförd säljstart för Rosteriet

Försäljningsstart av Rosteriet har nu genomförts och intresset för projektet har varit mycket stort. Det stora intresset har resulterat i att ca 70 % av lägenheterna nu är bokade.

Rosteriet består av 225 bostäder som varierar i storlek och typ från kompakta ettor till större etagelägenheter och stadsradhus. Majoriteten av lägenheterna har generösa balkonger eller uteplatser och många har sjöutsikt. Bostäderna är omsorgsfullt planerade och platsanpassning, smarta lösningar och karaktär har varit ledord genom hela processen. Ambitionen har varit att undvika standardlösningar för att istället skapa unika lägenheter där köket i många fall är det centrala rummet.

Med ett unikt läge alldeles intill sjön Trekanten och Liljeholmstorget ligger Rosteriet. Det innebär närhet till service, shopping, kommunikationer och hela Stockholms utbud samtidigt som du har Trekanten med dess vackra omgivningar och promenadstråk strax utanför. En perfekt balans mellan aktivitet och avkoppling.

- Det har varit viktigt att ta hänsyn till samtidens olika familjesituationer och erbjuda de boende möjlighet att själva påverka sin bostad. Därför finns i många av lägenheterna möjligheten att skapa ett extra rum vid behov. Vi håller i dagsläget på att riva den befintliga byggnaden så att byggnationen kan påbörjas till årsskiftet 2013/2014 säger projektchef Patrik Blomberg, SSM Bygg & Fastighets AB.

Anmäl dig till projektet här: ssmfastigheter.se/aktuella-projekt/rosteriet/

SSM producerar funktionssmarta och prisvärda bostäder med attraktiva gemensamhetsytor, nära allmänna kommunikationer i citynära lägen till bolagets målgrupp – morgondagens urbaniter. Bolagets vision är en bostadsmarknad med plats för så många människor som möjligt och bolaget har som målsättning att producera 60 procent bostadsrätter, 30 procent hyresrätter och 10 procent studentbostäder. SSM är en ledande bostadsutvecklare i sin nisch inom Storstockholmsområdet och i maj 2018 finns cirka 6 700 byggrätter i bolagets projektportfölj. SSM noterades på Nasdaq Stockholm (Mid-Cap) den 6 april 2017. www.ssmlivinggroup.com