Johan Ellertson blir avdelningschef på SSM

Johan Ellertson tillträder tjänsten som avdelningschef för projekt på SSM Bygg & Fastighets AB den 2 december 2013.

Johan har en betydande erfarenhet från bygg- och fastighetsbranschen och har tidigare arbetat på JM och NCC i ett flertal olika roller, både inom produktion och projektledning. De senaste två åren har Johan varit VD på RCC Group:s dotterbolag Iquity, med främsta ansvarsområde för affärsutveckling av bostäder.

”Johan är en erkänt skicklig och driven ledare som har lång och bred erfarenhet från bostadsproduktion och projektledning. Vi är därför mycket glada att han har valt att börja hos oss på SSM. Johans erfarenheter och kompetens kommer att vara mycket viktig för vårt fortsatta strategiska arbete med att nå bolagets långsiktiga målsättning säger SSM:s VD Mattias Roos.

2013 har varit ett starkt tillväxtår för SSM och antalet anställda har ökat från 22 till dagens 32 anställda. Ett självklart led i expansionen har också varit att se över utformning och placering av huvudkontoret. SSM flyttade därför till nya och större lokaler på Kungsgatan 57 A den 14 november. SSM har en tydlig målsättning att ackvirera minst 500 byggrätter per år de närmaste fem åren samt en långsiktig plan att starta byggnationen av 500 bostäder årligen. SSM Bygger bostäder för morgondagens stockholmare.

Mattias Roos, VD SSM, tel 0706-185199

Om SSM

SSM är en av de tongivande bostadsutvecklarna i Storstockholm med ett stort antal lägenheter under planläggning och produktion. SSM arbetar med projektutveckling och nyproduktion av bostäder.
SSM grundades 1993 och har sedan starten utvecklat och färdigställt mer än 2000 bostäder.
SSM bygger bostäder för morgondagens stockholmare!
Läs mer på www.ssmfastigheter.se

SSM producerar funktionssmarta och prisvärda bostäder med attraktiva gemensamhetsytor, nära allmänna kommunikationer i citynära lägen till bolagets målgrupp – morgondagens urbaniter. Bolagets vision är en bostadsmarknad med plats för så många människor som möjligt och bolaget har som målsättning att producera 60 procent bostadsrätter, 30 procent hyresrätter och 10 procent studentbostäder. SSM är en ledande bostadsutvecklare i sin nisch inom Storstockholmsområdet och i maj 2018 finns cirka 6 700 byggrätter i bolagets projektportfölj. SSM noterades på Nasdaq Stockholm (Mid-Cap) den 6 april 2017. www.ssmlivinggroup.com