Korrigering av kvartalsvisa jämförelsesiffror för 2016 samt utfallssiffror för kvartalet i bokslutskommunikén 2015

En korrigering har gjorts av jämförelsesiffror för kvartalen 2015 i samtliga delårsrapporter för 2016 samt utfallssiffror för kvartalen i 2015 års bokslutskommuniké. Korrigeringen omfattar en omfördelning av cirka 13 MSEK från fjärde kvartalet 2015 till övriga kvartal under året. Inga helårssiffror för 2015 eller 2016 påverkas av korrigeringen.

Såsom tidigare meddelats har SSM omräknat vissa tidigare delårsrapporter med anledning av omklassificeringen av SSM:s förvaltningsfastigheter till projektfastigheter under Q4 2015.
Korrigeringen grundar sig i att omräknade utfallssiffror för Q4 2015 i bokslutskommunikén 2015 även inkluderade omräkningseffekt för tidigare kvartal under 2015. Detta har sedan resulterat i följdfel för jämförelsesiffrorna i samtliga delårsrapporter för 2016.

Korrigeringen omfattar en omfördelning av cirka 13 MSEK från koncernens rapport över totalresultatet fjärde kvartalet 2015 till övriga kvartal under året. Inga helårssiffror för 2015 eller 2016 påverkas av korrigeringen.

Korrigerade delårsrapporter respektive bokslutskommunikén återfinns på SSM:s webbplats, tillsammans med en tabellsammanställning över korrigeringarna som skett. Se länk till dessa dokument: www.ssmlivinggroup.com/sv/finansiella-rapporter.

Casper Tamm, Ekonomidirektör
Telefon: +46 (0)735 29 99 21
E-post: casper.tamm@ssmliving.se

Ann-Charlotte Johansson, Kommunikations- & IR-chef