SSM förstärker organisationen inom affärsutveckling med två nya medarbetare

SSM Holding AB (publ), Stockholmsregionens marknadsledande bostadsutvecklare inom prisvärda bostäder, stärker upp affärsutvecklingsteamet med ytterligare två erfarna affärsutvecklare. Martina Bergh kommer närmast från NAI Svefa och Sofia Bredberg från HSB Bostad. Båda börjar på SSM under september månad 2017.

SSM är den marknadsledande bostadsutvecklaren i Storstockholm inom nischen för prisvärda bostäder i citynära lägen riktade till hushåll som består av en till två personer. Befolkningstillväxt och Storstockholms demografi visar på ett fortsatt genuint behov av prisvärda bostadsrätter, hyresrätter och studentbostäder riktade till dessa hushåll.

SSM:s projektportfölj, som i sin helhet är fokuserad på dessa hushåll, finns i citynära lägen med goda allmänna kommunikationer och består idag av cirka 6 200 byggrätter, varav 1 415 är i produktion med en försäljningsgrad om 95,5 procent. SSM fortsätter nu att ytterligare stärka upp sin förvärvskapacitet genom att rekrytera Martina Bergh och Sofia Bredberg.

Martina Bergh, civilingenjör från KTH i Stockholm, har en gedigen och bred erfarenhet både från bostadsbranschen och från kommunal verksamhet. Martina kommer närmast från en roll som fastighetsutvecklare hos NAI Svefa i Stockholm. Dessförinnan har Martina bland annat varit projektledare på Danderyds kommun samt NCC Boende.

Sofia Bredberg, civilingenjör från KTH i Stockholm, har även hon en omfattande erfarenhet från fastighetsbranschen och kommer närmast från en roll som projektchef på HSB Bostad. Dessförinnan har Sofia bland annat arbetat på Akademiska Hus, DTZ och Vasakronan.

-  SSM har idag en kraftfull portfölj av byggrätter väl placerade utanför city och nära allmänna goda kommunikationer. Det finns ett genuint behov av prisvärda bostäder i Storstockholm och genom att komplettera vårt affärsutvecklingsteam med ytterligare två erfarna medarbetare fortsätter vi att realisera våra tillväxtplaner, säger Mattias Roos, vd & koncernchef för SSM.

Både Martina och Sofia börjar på SSM under september 2017.

Kommunikations- och IR-chef
Telefon: + 46 (0)761-65 17 71
@anncharlotteSSM

SSM producerar funktionssmarta och prisvärda bostäder med attraktiva gemensamhetsytor, nära allmänna kommunikationer i citynära lägen till bolagets målgrupp – morgondagens urbaniter. Bolagets vision är en bostadsmarknad med plats för så många människor som möjligt och bolaget har som målsättning att producera 60 procent bostadsrätter, 30 procent hyresrätter och 10 procent studentbostäder. SSM är den ledande bostadsutvecklare i sin nisch inom Storstockholmsområdet och i september 2017 finns cirka 6 200 byggrätter i bolagets projektportfölj. SSM noterades på Nasdaq Stockholm (Mid-Cap) den 6 april 2017. www.ssmlivingroup.com