SSP öppnar tre nya restauranger på Göteborgs Centralstation

Report this content

Idag, 2 september, öppnar SSP tre nya restauranger på Göteborgs Centralstation. Det är en ombyggd Caffè Ritazza plus de nya enheterna Upper Crust och O’Learys som slår upp portarna. Vid årsskiftet kommer även Starbucks att öppna på centralstationen i Göteborg.

– Centralstationen i Göteborg är med sitt centrala läge i staden och intensiva trafik en viktig plats för oss att finnas på. Det ligger helt i linje med vår strategi att utveckla och expandera vår verksamhet där, säger Lars Edengréen, vd för SSP i Sverige.

O’Learys och Upper Crust är nya enheter på Göteborgs Centralstation. Caffè Ritazza har byggts om och kommer att ha en helt ny design. SSP driver sedan tidigare Frank’s på centralstationen.

Jernhusen äger och förvaltar fastigheterna på Göteborgs Centralstation.

– Vi genomför en total renovering av Göteborgs Centralstation för att bättre kunna bemöta våra kunders krav på kvalitet och service. Som ett första steg etablerar vi nu dessa tre nya restauranger, och vid årsskiftet kommer även Starbucks att öppna på centralstationen. Vi vill skapa en destination som attraherar och inspirerar våra besökare och en plats där man gärna vill vara, säger Olle Balheden, affärsutvecklare på Jernhusen.

På platsen där Caffè Ritazza tidigare legat kommer fyra nya butiker att öppna.

Centralstationen i Göteborg har varje år mer än 27 miljoner resenärer och besökare. Stationen är en del av ett resecenter för tåg, pendeltåg, bussar, taxi och spårvagn.

För ytterligare information kontakta:

Lars Edengréen, VD SSP Sverige

Tel: +46 8 797 82 44 Mobil: +46 73 688 16 05, E-post: lars.edengreen@ssp.se

Olle Balheden, affärsutvecklare Jernhusen

Tel: +46 31 761 31 77, E-post: olle.balheden@jernhusen.se

Om SSP

SSP, The Food Travel Experts, är det ledande restaurangföretaget inom resemiljöer. SSP driver restauranger, barer, caféer och butiker på flygplatser, järnvägsstationer, vägkrogar, gallerior, konferenscenter, idrottsarenor samt inom andra trafikplatser. Efter 60 år i branschen har SSP idag över 30 000 medarbetare som tar hand om drygt fem miljoner kunder varje vecka. Företaget har verksamhet på fler än 140 flygplatser och 250 järnvägsstationer samt driver över 2 150 enheter i mer än 30 länder över hela världen. SSP har en bred portfölj av över 200 internationella, lokala och franchisade varumärken. Bland dessa återfinns Upper Crust, Starbucks, Caffè Ritazza, Burger King, M&S Simply Food, Bonne Journée, Pizza Hut, Caviar House & Prunier samt det ledande japanska varumärket Ajisen Ramen, liksom attraktiva koncept som till exempel Montreux Jazz Café i Genève och Bambini Wine Room i Sydney. Varumärkesportföljen skräddarsys för varje specifik plats och avgörs av variabler som till exempel passagerarprofil, kundernas behov, läge, storlek och utformning. Läs mer på www.foodtravelexperts.com/sweden.

Om Jernhusen

Jernhusen utvecklar, förvaltar och äger ett fastighetsbestånd av stationer, stationsområden, underhållsdepåer och godsterminaler längsmed den svenska järnvägen. Jernhusen ägs av svenska staten och har 230 medarbetare. Huvudkontoret ligger i Stockholm. Fastighetsbeståndet uppgår till 256 fastigheter, med ett totalt marknadsvärde på 10 miljarder kronor.

Taggar: