600 SSU:are går i Pride-paraden

Idag går 600 SSU:are från hela Sverige i Europ pride-paraden i Stockholm som avslutning på SSU:s valläger. SSU går i pride-paraden för allas rätt att vara och älska vem man vill. Inga segrar kan tas för givna och det finns fortfarande mycket kvar att kämpa för tills alla hbtq-personers inte längre utsätts för diskriminering.

–Att gå i Pride är självklart och viktigare än någonsin i en tid då hbtq-rättigheter utmanas av högerextrema krafter. Vi måste fortsätta kämpa för alla människors rätt att vara och älska vem de vill, och inga segrar kan tas för givna, säger Philip Botström, förbundsordförande SSU

Pavlos Cavelier Bizas, pressekreterare
E-post: pavlos.cavelier@ssu.se

Sveriges Socialdemokratiska Ungdomsförbund, SSU, är Sveriges viktigaste politiska ungdomsförbund. Vi är en folkrörelse som samlar över 10 000 medlemmar. SSU påverkar och driver samhällsutvecklingen i de frågor som är viktiga för våra medlemmar och relevanta för unga i Sverige. SSU är frihetens ungdomsförbund sedan 1917.