Inbjudan pressträff: SSU inleder samarbete om arbetsskador med Metall

Inbjudan till pressträff måndagen den 3 april kl. 12.00 Mikael Damberg besöker Umeå. SSU inleder samarbete om arbetsskador med Metall. SSU och Metall inleder den 3 april ett samarbete om arbetsskador. En pressträff hålls i anslutning till att SSUs ordförande Mikael Damberg deltar vid LO:s konferens om belastningsskador i Umeå. Målet med samarbetet är att starta SSU-klubbar på metallarbetsplatser och öka det facklig-politiska utbytet. Tid: 12.00 Pressrum Omtanken, Noliamässan , Signalvägen 3 i Umeå. Vid pressträffen deltar: Mikael Damberg, SSUs ordförande Daniel Eneslätt, gruvarbetare och ledamot i Metalls ungdomsgrupp Jesscia Hjärtberg, arbetsskadad metallarbetare För mer information ring SSU pressekreterare Jonas Hellberg, 070-592 60 38. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/30/20000330BIT00900/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/30/20000330BIT00900/bit0002.pdf